2012. augusztus 15., szerda

Thousand Islands and Niagara Falls


Szerda reggel a csomagom keszen allt, habar reggelre meggondolva magam megis csak helyet szoritottam a laptopomnak is, nem akartam vinni, tudtam ugyis elbeszelgessuk az utat MZ vel. Paulo is mondogatta vigyem csak el, lehet jol jon majd…. Belesikerult tuszkolni a taskamba, igy csak magammal vittem. Egy kis bejegyzest meg is irtam az uton, de nem vittem tulzasba. Habar a hotelben volt net, ott meg teljesen hasznat vettuk, mivel nem volt semmi jo a teveben igy comedy show kat neztunk meg zenet hallgattunk:) Probaltam nagyon csondben jarkalni a reggel, hogy ne ebredjen meg Paulo. Elmenesem elott meg megirtam egy kepeslapot neki egy doboz deszerttel a konyhaban hagytam a szallas megkoszonesekent. 15 perc alatt elmentem a vonat allomasra, ugy szedtem a labam, szinte lekestem. Uton megallt egy feka gyerek , hogy szivesen elvisz, hova igyekszem, de az ilyeneket en csak inkabb ignoroltam. 6:40 re mar bent is voltam a Grand Centralon. Par perc utan MZ is megerkezett, onnat meg egyutt mentunk tovabb  China townban, onnat indult a buszunk. Erdekes ez a China town, tenyleg mindent ir kinaiul meg minden, vissza is fogok oda menni amig itt vagyok, mert nem neztem korul igy csomagokkal, meg nem is fotoztam. Ahogy a metrobol kiertunk, olyan esso lett, nagyon erossen zuhogott, bekelett allnunk valahova amig elallt, szerintem vagy 40 percet ott alltunk, szerencsere nagyon hamar oda ertunk, igy volt idonk...

A buszra varva egyet gondoltuk cizigunk. Kicsit arrebb is vonultunk…. Nagyba beszelgetunk meg minden, erre odajon egy oreg (egyenruhas, alacsony idos bacsi volt) hozzank, mondja hogy NO SMOKING, de amire kimondta mar a cigink a foldon hevert. Nagyon gyorsan cselekedett, nagy mergesen ahogy odajott kiszedte a keszembol a cigit, de ugy basszus, hogy szinte kicsavarta a kezem, utanna meg az MZ ebol is. Amire feleszmeltem mar el is volt menvel, kicsi emberke nagy leptekkel ugy elsietett, nem is nezett fel, csak az utat nezte.  Utanna korbe nezvel, tenyleg irta, hogy NO Smoking. Ahanyszor eszembe jut, magam elott van a jelenet,  rohogo gorcs jon ram de nagyon meg most is, olyan vicces volt az a ‘bacsi’.

Utas tarsaink 75% a Kinai volt, ( Mondjuk tollem lehetett Japan, Thaifoldi vagy akar Koreai is, mert aztan en megnem tudnam oket kulomboztetni.), 15% a Indiai, egy ket Amerikai + mi ketten Europaiak. Az idegenvezetonk is Kinai volt, szegeny ugy torte az angolt, alig lehetett megerteni, ugy odakellett figyelnem, hogy valamit meg is ertsek. Persze kinaiul is volt az idegenvezetes. Pontosabban 10 mondatban elmondott nekik valamit azt utanna 1 mondatban nekunk angolul, meg azt sem lehetett megerteni. Mar a vegen zavaro is volt, amikor kezdett kinaiul ‘hablatyolni’. Nagyjabol mindenki kozepkoru volt, de volt egy aranyos kinai par. Ok nagyon baratsagosak voltak mindig jottek oda hozzank beszelgetni. Most Chicagoban laknak, de egy honap mulva koltoznek New Mexicoba, Texas allammal szomszedos. A csajszi email cimemet, telefonszamomat mindent elkert, aranyos volt. En is birtam a fejuket, szerintem ennyit meg Kinaiakkal en sem beszeltem, kedves kis par volt.

Mar azt se tudom mennyi varakozas utan indult el a busz. Eleg surun megallt. Gyorsan telt az ido, egyebkent is mi vegig ugy dumaltunk, be nem allt a szank. :) Egy jo par ev kimaradt az egymas eletebol, sza bekelett potolni, most meg igazan volt ra idonk.  Ket napos volt ez a tour, elso nap csak a Thousand Islands – nal voltunk, masadik nap mentunk a Niagarara.

Ez a Thousand Island semi extra nem volt, 20 dollart fizettunk, hogy hajoval korbevigyenek egy ora hosszat a szigetek kozott, de max 45 percet ha hajokaztunk, szerintem meg annyit sem.





















Egyik kedvenc kepem MZ-vel, sokkal fiatalabbnak nezunk itt ki, mint ket kis gyerek :)






A szigetek utan meg se alltunk a szallas helyig. Egy Holiday Inn – ben ejszakaztunk, tetszett is, tudtam, hogy jo lessz a szallashely, emlekeztem meg Vivi kepeire :) 







A hotelbe ugy bekaveztam estere, hogy aztan nem voltam almos, azt se tudom hajnali hany ora volt mire eltudtam aludni.


Masnap reggel azt hiszem 7:30 kor indultunk tovabb, mar nagyon kozel voltunk a Niagarahoz, valami fel orat ha utaztunk mire odaertunk. Eleg almos voltam, alig tudtam osszeszedni magam. Van egy Kapolnasi srac, a falumbol Gabi, aki itt van egy par honapra Ohio ban. Egyutt jartuk meg az altalanos iskolat. Amikor talalkozunk mindig szoktunk beszelgetni, de annyira sokszor nem futunk ossze, utoljara Csikszeredaban talalkoztunk decemberben, a magyar allampolgarsagi eskut egyutt tettuk le, tiszta veletlen az is, hogy egyszerre kaptunk idopontot. Na szoval amikor o kijott szoktunk neha irogatni facebookon Amerikarol, tanacsok stb..... emlitette vagy egy honapja, hogy befizetett egy Niagaras turara, augusztus 2 an. Na es akkor derult ki, hogy mi is pontosan masadikan leszunk a Niagaranal MZvel, a ket fiu is ismeri egymast. Es ez eskuszom tiszta veletlen volt, fogalmam sem volt rola, hogy o is megy a Niagarahoz, megpedig pontosan ezen a napon. Mivel Amerikai szama nincs, igy megadtam az enyemet, azt megbeszeltuk, hogy ha ott lessz majd valamirol felhiv s hatha sikerul osszefutni. O nem idegen vezetessel volt, egy busz csak odavitte, azt kesobb felszedte, ennyi. Nah szovall amikor megerkeztunk, hat elegge idohoz voltunk kotve, a busz nepe egyutt ment ide oda ekkor lattam, hogy mi nem fogunk tudni vele talalkozni. Az utolso fel oraban hivott, hogy megerkezett o is es hogy akkor jon be epp a parkba. Mi meg MZvel ugy vartuk, lestuk, hogy mar mikor jon.....es vegul csak felbukkant. Ugy orvendtem neki eskuszom mintha en nem is tudom kit latnek. Nagyon jol esett. Nagyon feldobta a napom, hogy meg vele is sikerult talalkozni. Epp o is azt mondta, hogy jobban orvend nekunk, mint a Niagaranak. :) Ekkorra igaz mar csak fel orank maradt a busz indulasaig, de az is jobb mint a semmi..... Elkisert a buszig, ami kesett vagy fel orat, igy szinte egy orat egyutt tudtunk lenni. Milyen erdekesek ezek az egybe esesek de komolyan, utoljara ugye az eskun lattam decemberben, ra fel evre meg mar Amerikaban. Akkor az eskutetelkor epp ugy meglepodtem amikor meglattam, hogy ni van egy Kapolnasi is. :)





Milyen jol osszehoztuk, Gabi - Ohio, Dalma - Texas, MZ - New York. Erdelyi talalkozo a Niagara Vizesesnel. Sot inkabb Kapolnasfalu es Szentegyhaza talalkozo. :)


Na ha mar itt arrol beszeltem, hogy utoljara Gabival Decemberben talalkoztam a magyar allampolgarsagi eskun, hat akkor mat itt egy kep rolunk akkor :)


Nagyon nagyon tetszett a Niagara, szerintebb sokkal jobban mint majusban a Grand Canyon. Nem gondoltam, hogy ennyirre jo lessz. TUdom hogy ugy lett volna az igazi, ha a Kanadai oldalra is atmehetunk, de sajnso az nem jott ossze. Magyar utlevelre a kerest nem adtam be mielott eljottem, romannal emg ugye vizum kell es en azt mar nem akartam rendezgetni.... Igy is szep volt, azt hittem, hogy majd ennyit se fogunk tudni latni, persze tudom, a Kanadai oldalrol lett volna a legtutibb a kilatas.

Nah inkabb jojjenek akkor a kepek:








Elveszkedtem az MZ fenykepezogepevel, mindenki azt hitte az enyem, lol......








Alig akartam levetni magamrol ezt a koppenyt, mar olyan reg vagytam ra, hogy vegre en is viselhessem :)












Ugy kepzeltem ezt a sok kek ruhas emberket igy fontrol mintha valami virus lenne, azt menekitenek az embereket.... :)



















Jo vizesek voltunk am...








Nah es keszitettem nehany videot is, kozel a vizeseshez is, igaz felve, elegge feltem, hogy a gepem tonkre megy, azert is mert csak par napos volt ugye.... igazan nem hianyzott volna ha nekem ott bekrepal. Nah de nem lett semmi baja szerencsere, csodalkozom is. Remelem igy a kepek meg a videok attudjak adni azt a hatast amit en ereztem ott....












Csodalatos ket nap volt, foleg igy, hogy nem is egyedul kellett mennem, hala erte MZ nek... Nagyor orultem, hogy sikerult osszehozni ezt a kirandulast, az egyik almom volt, hogy eljussak a Niagarahoz, Vivi latogatasa utan, majus vegen alltam nagyon ra, hogy nekem mindenkepp elkell menni a nyaron. Es sikerult!!! Yeah! Lassan bejarom az alom helyeimet Amerikaban persze, lenne meg eleg mas kontinensen, de majd csak lassan..... :) 

Niagara utan egybol haza indultunk, vagyis New Yorkba, minimum vagy 6 oras volt az ut, de felet biztosan sikerult alvassal tolteni. Odafele mar ugyis annyit beszelgettunk, kidumaltuk magunk. Csutortok estere ertunk haza. Mar faradt voltam, keso is volt ahoz hogy kimenjek Pelhambe, na de amugy se nagyon akartam, met, hogy mar Paulo anyukaja es tesoja ott volt. Igy bent aludtam a Cityben, reggel meg keltem koran azt indultam Pelhambe a csomagomat osszeszedni. Odaervel megkertem Paulot, hogy hozza le a borondom, nem akartam felmenni, s most mindenkinek bemutatkozni stb..... Nagy nehezen visszacuccoltam Manhattanbe, a mega buszos megallo szinhelyere, hisz az nap, penteken mentem Washington DC be. 2 kor indult a busz, en meg 1 re ertem oda. Azt hittem sokkal hamarabb majd odaerek mivel mar reggel utnak indultam..... de nem baj jo volt igy csak a penteki napom 2 ig azzal telt el hogy cipekedtem...... Uton Pelham fele hivott egy amcsi szam, a szomszedom volt az, a takaritas, pontosabban a vasalas erdekelte. Az az erdekes, amin el is mosolyogtam magam, hogy hozza pontosan ezelott hat honappal tedtem be a postaladajaba a kis szorolapom. Ugy nez ki megtartotta. Ugy maradtunk el, hogyha majd visszaerek Friscoba, akkor megkeresem es szemelyesen emgbeszeljuk a dolgokat. Nagyon orultem egyebkent a hivasanak, hisz pont plusz melo utan kene neznem lassan. 2 het s kezdodik a suli, rengeteg szabad idom lessz, mindenkepp kikell hasznalnom s kicsit "gyujtogetnem" a kovetkezo kis kirandulasomra, ami sajnos nem epp most lessz, legalabb ket honapot varnom kell vele nekem is, de a kovetkezo tuti Chicago lessz..... :)

Egyebkent meg kurvara jo ez a megabus, de komolyan, tok olcso, valami 26 dollar volt a jegyem Washington DC be, oda - vissza.






 Viviek mondtak, hogy nem mindig indul am el idoben, de nalam pontban 2 kor el is indult, habar szinte egy oraba telt amig kimentunk Manhattanbol, olyan dugo volt. Kb ket orat ha utaztunk, amikor leparkolt a busz, es bejelentettek, hogy most itt varni fogunk minimuk fel orat es maximum 4 orat, amig egy masik busz utanunk tud jonni, mivel elromlott az also szinten a legkondi. Hat azt hittem rosszul is leszek amikor meghallottam. igazabol azert idegesitett nagyon, hogy sokat fogok keson, ejszakara se erek en DC be es, hogy szegeny Erika, akihez megyek le se tud fekudni. Kb fel orat ha alhattunk ott, elegge duhongott a nep, hisz amig varni kell, addig oda is ernenk. Aztan csodak csodajara fel orai varakozas utan el is indultunk.... fogalmam sincs, hogyan.... hat ha lent ultem volna, biztos en is azt mondtam volna, hogy akar milyen meleg van de mennyunk..... egyebkent is lassan amr a nap vegefele jartunk, az ido is lehult. Vegul csak ket oras kesessel erkeztem meg Washington DC-be, este 8 ra. 

Erikaval megbeszeltuk, hogy amikor megerkezem a Union Station-re onnat majd metroval elmegyek a West Falls Church - ig, hogy ne keljen bejojjon DC-be es o fog majd ott varni engem. West Falls Church mar egy nagyon szelso pontja DC nek. 

Par szo Erikarol ha nem vagytok tisztaba, hogy ki is o pontosan. Romaniai magyar lany, aki ugyanazzal az ugynokseggel jott ide mint en, persze csak ez az egy ugynokseg is van Romaniaban. Sza most mindossze ketten vagyunk az USA ban Romaniabol Au-Pairkent. Hat ez nem sok egyaltalan, de meg is ertem, hisz eleg sot nagyon draga a kijutas ide az otthoni embernek, egy evig dolgozhatnek otthon azert a penzert amit ide belefektettem persze ugy hogy az alatt semmit se koltok, mind elteszem, ami ugye lehetetlen.... Nekem ketszeresen annyit kellett fizetnem mint a magyar lanyoknak akik Magyarorszagrol intezkedtek..... irtam is egy panasz levelet az Au-Pair in America-nak, de csak annyi volt a valasz, hogy ez Exchange program is, Romania meg messzebb van, normalis kifogassal nem tudtak szolgalni... megemlitenem emg azt, hogy en Budapestrol repultem meg nem is Romaniabol....ugyanazon a napon mint pl Szilvia, ugyanazzal a jarattal, s megis ketszereset fizettem, na mindegy....ez igy egy nagy penz lehuzas.... na nem is beszelek inkabb errol mert csak felhuzom magam.

Na vissza Erikara. Virginiaban el, pontosabban Ashburn, ugy minimum negyven perc vezetes volt DC West Falls Church megallotol. Meg a tavasszal vettuk fel a kapcsolatot neten, neha dumaltunk, es akkor emlitette, hogyha majd DC be akarok menni szivesen lat. En meg ugye emlekszem az ilyenekre, sza ha nem ugy gondoljatok nekem ilyet ne is mondjatok, mert en elek am a lehetoseggel. :) :D :) Na szoval igy alakult, hogy en nala szalltam meg. De hogyha nem fogadott volna, ugyis mentem volna DC be, akkor egyedul, de ugysem hagytam volna mar ki ha a Keleti Parton vagyok. Hisz ki tudja, lehet mar nem sodor arrafele a sors.... Amikor megerkeztem egybol mentem is megkeresni a metrot. Kicsit osszevoltam zavarodval, mivel Erika nekem rosszul irta le, mas metro line-t irt, de vegul csak sikerult kibogoznom, hogy mivel megyek meddig. Teljesen mas a metro system DC ben mint New Yorkban, nem nehez, csak mar megszoktam New Yorkban. :) Nem raktam eleg penzt a kartyara, igy nem akart West Falss Churchnel atengedni az a "micsoda", en meg szepen az Emergency ajton kimentem az helyett, hogy meg penzt raktam volna a metro kartyamra. Pedig az orok is ott voltak, de mindegy. 



Washington DC - metro





West Falls Church-nel Erika mar vart ram vagy 20 perce. Gyors bemutatkozas azt indultunk is haza. Faradt voltam en is mar. Egyebkent meg tok aranyosnak tunt, orulok, hogy vele is sikerult szemelyesen talalkozni, kicsit megismerni. Egyebkent o megy haza egy honap mulva 2 ev utan. Hosszabitott en nem is tudom, hogy birta ki. Egyebkent meg most sincs nagy kedve haza menni, inkabb maradna itt, ha lehetne. Remelem majd tartjuk a jovoben is a kapcsolatot vele, es majd meg otthon is tudunk talalkozni. Egyebkent meg nagyon szuper az angolja, nagyon jol beszel, a kiejtese is nagyon jo. Nagyon elveztem hallgatni, amikor angolul beszelt, tok jol allt neki, komolyan mondom sokkal jobban mint a magyar. Az o magyarja es az en magyarom kozott is eleg nagy kulombseg van, marmint a hangsuly, meg a szavak hasznalata, mondat szerkezete. Egybol ralehet jonni, hogy o Vasarhely kornyekerol van.

Bemutatott a host csaladjanak, a host anya nem tunt valami szimpatikusnak, meg azt se kerdezte meg honnat vagyok ki vagyok. Vivi legalabb a tied megkerdezte, hogy melyik allampban Au-Pairkedek es melyik varosban. :) Host apa valamivel normalisabbnak tunt. Mind ketten ugyvedek, nem neznek ki annak szerintem. A lakas szep volt, van egy bazi nagy macskajuk, de komolyan mondam nagyon nagy. En meg ilyen nagy macskat nem is lattam. Akartam kesziteni egy kepet rola de addig addig, hogy elfelejtettem. Erika ugy imadja azt a macskat, folyamatosa olelgette, simogatta. Tudjatok nekem aztan semmi kedvenc hazi allatom nincs, tollem mehetnek s johetnek a macskak is meg a kutyak is. Egyet vacsoraztam, ami nagyon jol esett, mar nagyon ehes voltam. Erika hamar el is aludt en valami hajnali 2 kor fekudtem le. Netezgettem addig. :) Neha nagyon faradt vagyok, megse tudok elaludni.

Szerintem az a csalad se fix teljesen, ott is vannak furcsasagok azert.... pl kulon kajat vesznek Erikanak, persze az olcsobbikat, meg nem nagyon valtozatosat, azt maganak foz mindig, ha van hozza eleg kelleke persze. Megvan, hogy most mit ehet a hutobol vagy mit nem. Szegeny ott nezte, hogy nekem mit adjon, mert ez az ovek ebbol se vehet meg abbol sem.

Azert en azt eszek amit akarok, hjo most Pam shrimpjei meg a tonhalait nem sutom meg, de azon kivul azt eszem amit akarok. Persze unom mar a kajat itt is, nem valtozatos, mindig ugyan azok, panaszkodtam meg igy is a kajara, de asszem meg se kene, masnal meg rosszabb a szitu. Gyumolcs is van mindig a lakasba, amibol akarmennyit ehetek.... hja kivetel ha Darvin nincs itthon, mert host anya nagyon takarekosan vasarol, o vasarnap megcsinalja a nagy bevasarlast, de Darvin hetfon vagy kedden meg mindig elmegy ezt azt beszerezni, imadom amikor Darvin elmegy, mert akkor vesz egy ket jo dolgot is. Nem hiaba, szeret enni o is eleget. :) Talan az elejen o hizlalt emg, egyfolytaba ezt kostoljam meg azt kostoljam meg stb...

Nah mara ennyi, majd remelhetoleg holnap folytathatom Washington DC vel. Legalabb csutortokig mar leirtam, de igy is eleg sokkal elvagyok maradval....be se tudom potolni....

Kellemes hetet mindenkinek!
Hugs and Kisses
Dalma
xoxo





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése