2013. május 31., péntek

Heti tortenesek....

Szinte ket honapja regisztraltam a www.myvisajobs.com ra. Fizettem is 50 dollart, hogy valami adatokhoz hozzajussak. Vegen mar megbantam, hogy fizettem, mert haszontalannak gondoltam az egeszet. Egy pillanatig azt hittem, hogy nem is vettek le a penzt a kartyamrol, mivel roman bankartyaval fizettem es jott egy emailem, hogy nem sikerult a tranzakcio. Gondolom a roman bankkartya miatt, de vegul csak sikerult szomorusagomra. Na ennek az a lenyege, hogy itt lathatod azokat a cegeket, akik sponsoraltak az employee ket H2B, H2A, H1B vizummal, vagy green card dal az elmult evekben. En meg ugy erzem, akinek nincs valami degree je, az sokat itt nem er el. Altalaban mind engenereket keresnek.... Irtam a survey hez egy kommentet, nem volt rossz, csak annyit irtam, hogy ha csak highschool diplomad van, akkor ne varj semmit ettol az oldaltol. Ra egy hetre kaptam egy emailt, hogy ha torlom a kommentet, meghosszabbitjak egy evvel az oldal hasznalatat. 50 dollart fizettem harom honapra. Julius vegen jart volna le, de mivel en hajlando voltam torolni a kommentet igy jovo ev juliusaban fog lejarni. Tetszik ez Amerikaban, hogy ha irsz egy rossz kommentet a cegrol maris felveszik a  kapcsolatot veled es megprobalnak 'boldogabba/elegedettebbe' tenni.... Barcsak ez igy mukodne otthon is. 


Kedd este megkivantam a 'pankot', meg soha nem suttem, de anyu a multkor lediktalta hogyan kell kesziteni, azota keszulok elkesziteni. Jol sikerult. Sashanak meg izlett. :) Naprol napra csak bizonygatom, hogy mennyire jo haziasszony valna belolem. :P Ezt mar o is latja, :) , a pocakja is megnott, amiota itt vagyok. :D, a barataink mindjart mindjart kerdezik, hogy mivel etetem. :D


Kedden ejszaka meg egyedul kellett aludjak, mert Sasha bekellett menjen ejszakara dolgozni. :( Igy meg itthon volt szerdan, elmentunk vegre megnezni a Hangover 3 at, jo volt, de meg mindig az elso resze a legjobb. :) Felkeszultem, hogy csutortokon keszitek egy Tiramisut, eloszor, meg is neztem egy jo par receptet, videot. Mozi utan gondoltam emgveszem a kellekeket. Nem talaltam se Walmartban sem Krogerben Ladyfingerst azaz Babapiskotat. EL is szomorodtam miatta, hisz ugy felvoltam mar ra keszulve. A Krogerbe azt mondtak, elfogyott nezzem aeg masnap. A Walmart meg azt mondta, hogy nezzem meg nagyobb Walmartokban. Nem hiszem el, hogy nem lehet a szamomra egy ilyen egyszeru akarmit talalni az aruhazakban.... :( Mashova mar nem futkaroztunk erte..... Az arab store ba ahova szoktunk jarni neha tuti van, emlekszem, hogy lattam ott, de mivel messze van az az uzlet igy nem akartam csak azert oda menni..... 


Imadjuk Cocot :)



Tesom egyik kedvenc kajaja, amit sokszor elszokott kesziteni, barmilyen husi, parolt lila kaposzta, kis krumplipure es parolt alma. :) Ezt igy en is nagyon szeretem. Ugy dontottem, hogy itt az ideje nekem is elkesziteni a parolt lila kaposztajat es a parolt almajat. Amikor otthon voltam, reszletesen leirtam a kis szakacskonyvembe. :) A krumplipuret en kihagytam, hisz az is mar tul sok lett volna kettonknek.


Sajnos Sasha a kaposztat nem szerette. Vagyis megette, de nem a kedvence, "he is not into in any kind of cabbage". Ez volt az elso kaja, amit keszitettem, hogy nem volt oda erte. A komenymagot nem szereti, en meg nem tudtam ezt az apro reszletet, a parolt lila kaposzta meg komenymaggal finom. En meg egy egesz kaposztat megparoltam, ugy nez ki 3 napig azon elek majd. :) :) :) :) Megigertem tobb kaposztat nem keszitek. :D

Sasha csutortokon rendesen dolgozott, 6 utan jott este haza, de annyira 'bizik' voltak, hogy ejjel 11 re visszakellett mennie, pentek reggel 7ig. :( Annyiba jo ez, hogy igy penteken nem kellett dolgoznia. En nem szeretek egyedul lenni este itthon, egyedul lefekudni itt, ez meg olyan szokatlan....


Dogpark. Heti 1-2 szer elszoktuk vinni Cocot a dogparkba, hadd szaladgaljon. Neha kevesebben vannak, neha tobben, de most tobb mint 20 kutya volt egyszerre ott. Orultunk is Coco nekik. :) Lassan megkezdem tanulni a kutya fajokat. :) Sasha ugy vagja oket, azt is, hogy mi minek a mixe, stb..... A mi Coconk labradoodle = labrador + puddle 


Picit osszeszamolgattuk a penzt, hogy akkor, hogy is lenne az a franya sponsorship. Egyelore ugy nez ki, hogy sikerul osszehozni oktober kozepere a 17 000 dollart, ami a suli beiratkozasahoz kell. Sasha, en meg tesoim segitsegevel. Fel is dobta jo rendesen ez a napom. Itt tervezgetem a sulit meg mindent. Januartol suliba akarok itt menni!!!!!!!!!!!!!! Mar megint emailezek a sulikkal, ujra minden apro reszletet tudni akarok, hogy majd amikor ott lesz az ido, mindent tudjak gyorsan lebonyolitani. A TOEFL vizsgat mindenkepp lekell raknom, csak akkor iratkozhatok college level-re. Ha nem lessz meg a vizsgam oktober kozepeig, akkor intensive angolra vesznek fel, elso semester utan meg ha lerakom a vizsgat atmehetek college level-re. Elmeletben az egesz terv megvan a kis fejecskemben, tudom, hogy mit kene tennem lepesrol lepesre, de egyszer meg a penzt kell sporolni. Nem akarom ezt a sulit tovabb halasztani, mostmar tenyleg itt az ideje, hogy Janurtal elkezdjem. Es el is fogom!!!

Ahogy hazaerek egybol kezdem hirdetni az autom eladasat, regen nem akartam eladni, amig nincs vizumom, de mostmar maskep latom. Ugy se fogok en mar otthon maradni, amig otthon leszek, fog hianyozni az auto, de kibirom... ujra elkezdek stoppolgatni, ahogy nalunk fele szokas. :) Lehet tobb honapra is szuksegem lessz amig sikerul eladni, de december elejeig azt is lekell bonyolitanom!!! Tudom, hogy elfog menni az auto is addig! :) :) :) Az auto ara meg nem sponsorhipbe megy, hanem egy masik autot kell nekem itt venni amikor megerkezem.

Arkansasi kirandulasunk utan Rene es Leith kullancsot talalt a lababan. :( Riasztottak mindenkit, hogy nezzuk at testunket. :) Utanna olvasval kiderult, hogy Arkansas ugymond 'a kullancsok hazaja'.

"Be Careful Out; Arkansas Has One Of The Highest Tick Related Illness Rates. Arkansas has some of the highest levels of tick-related illnesses of any state in the nation and we are expecting another big year. In 2012, over 900 cases of tick-related illness were reported to the Arkansas Department of Health (ADH). Five of these cases resulted in death"

Holnap ujra repulunk.....  Washington DC meg Virginia..... utolso kirandulasunk! Kedden kezdodne a sulim is, de mivel csak kedd estere erkezunk meg, igy az elso oram elmarad, megyek majd csutortokon. Mar emlitettem ez csak TOEFL felkeszito.

Bucsuzom, kellemes hetveget mindenkinek, puszi. <3

4 megjegyzés:

  1. Szia Dalma!

    Szuper a blogod, ez lelkesíti a vizsgaidőszakot. Alig várom mindig a bejegyzéseidet.

    Egy kérdés felmerült bennem: Miért nem házasodtok össze Sashaval és akkor automatikusan megkapnád a zöld kártyát vagy vízumot és maradhatnál? Ez elvileg annyira evidens lenne, nem gondolkodtatok még el ezen? Annyira szép pár vagytok és ez nem egy kis pár hónapos kaland, ez már igazi kapcsolat ami köztetek van.

    Szerintem ez jó néhány embert érdekelne, ha esetleg lehetne egy olyan kérésem, hogy írjál a kövi bejegyzésben erről, hogy hogy is működik ez a sposorship, tanulói vízum stb ügy. Mert itt hatalmas összegekről beszélsz, de fogalmam sincs mi ez a sponsorship. Meg kell vásárolnod a vízumot Amerikában?

    További szép Amerikázást


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edes vagy, megmosolyogtattal. Igerem kovetkezo bejegyzesben irok a sponsorshiprol es arrol is hogy miert nem akarunk most hazassagot. Orulok hogy szereted a blogom. Puszi

      Törlés