2013. május 17., péntek

Sea World and La Jolla Cove - 2nd day San Diego!

Good morning San Diego :) Vasarnap reggel kilatas a szobankbol.





Hotel bejaratanal, indultunk a Sea World be :)


Uton a SeaWorld be, sikerult egy repulot lekapnom leszallas kozben az autobol.... emlitettem mar, hogy nagyon kozel van mindenhez a San Diegoi repuloter...


Welcome to Sea World :)



Es Texas allam zaszloja jobbrol folottunk :)



Kedvenc madaram, a flamingo :) :) Mindig gyonyorkodok bennuk. Milyen edesen alszanak, egy labon :) 

A nyakigláb madár: a rózsás flamingó

"A „száraz” tudós, kinek megfigyeléseiben és leírásaiban vérévé vált a tárgyilagosság, így ír a rózsás flamingóról. A „flamingó szárnyai olyan díszesek, hogy Hajnal istennője sem ölthet magára hímesebb színeket s náluknál Pastus rózsakertjei sem voltak ragyogóbbak. Tüzespirosak, mint a frissen nyíló rózsák pírja”.


Rendkívül furcsa ennek a „nyakigláb” madárnak egész testtartása. Mikor teljesen éber, nyakát a gémekhez hasonlóan S-alakban meggörbíti s csak akkor nyujtja ki egészen, ha megijed, vagy egyébként fölindul. Amikor alszik, hosszú nyakát furcsán összehajtogatva - mondhatnánk összebogozva - a melle elé húzza s fejét hátára vetve, szárnya alá dugja. Eközben többnyire egyik lábára nehezedik, a másikat pedig rézsútosan hátranyujtja, vagy összehajlítva, hasa alá húzza. 

Az arabok úgy ejtik őket zsákmányul, hogy az éjjeli órákban két bárka közé közönséges halászhálót feszítenek ki s a flamingócsapat közé vitorláznak. A megijedt madarak szárnyra kapnak, a hálóba keverednek, ahonnét a hajósok kiszedegetik őket. Ezzel a módszerrel néha egy-egy csoportból 50 példányt is elfognak.

Észak-Egyiptomban a szép madár gyakran tucatszámra kerül vásárra, mert húsa kitűnő. A klasszikus íróktól tudjuk, hogy pecsenyéjét - kivált a nyelvét és agyvelejét - már a rómaiak is nagyrabecsülték s ünnepségeik, nagyobb lakomáik alkalmával, nem ritkán egész tál flamingónyelvet és velőt tálaltak föl. Mert hiába - a szépet a jótól csak az esztétikai szemlélet választja el, de semmiesetre sem a telhetetlen gyomor."








Voltak kulombozo 'ride'ok, ugy kepzeltem, mint Six Flags -t , jo nah azert annyira sok nem volt :) Mi csak nehanyat probaltunk ki, nem volt mar idonk sem, de energiank sem a tobbire....




Shamu show




One or two fishes are not enough for them, they want more :)




Ilyen vizesek lettunk, teljesen ataztunk, meg az alsonemum is csupa viz volt :)





Stroller Parking :) Ez olyan jol esett, egy nagy terulet csak babakocsik parkolasara :)


Szarito :) Beallsz, azt par perc alatt megszarit :D


Ha beraksz 25 centet, lelocsolod az eppen akkor elhalado csonakot :) Mi kaptunk is egy jo nagy adag vizet :)



A sorba allast untam, de nagyon...





Mindenhova ugy 20 perccel a show megkezdese elott beultunk, hogy jo helyet talaljunk, amig meg a sho megkezdodott, szorakoztattak a kozonseget. :)



Sea Lions show, what a cute animals, they are super smart :*






...tango....Dancing Show



Epp Gangnam Style ra tancolnak, probaltam feltolteni a videot, de nem sikerult, Facebook oldalamon ott van.



The stars :)


A fagyinak is Shamu alakja volt :)


Hullam vasut, erre felultunk, nem olyan nagy mint Six Flagsbe amik vannak, de nekem eppen ez is eleg volt adrenalin szintbol :)


Shamu cake :)



A hullam vasut utan picit szedultem, ezert ez ido alatt ebedeltunk, megpihentunk.... Egyebkent nekem azert nem jok az ilyen hullam vasutak vagy hasonlok, mert nagyon hamar elkezdek szedulni....



Kerestuk az Exit et, mire eszrevettem, hogyn mit kell nezni :) " Island Escape"


Itt a Blue Horizons ba meg egy masik show volt, delfinekkel...








Keves volt mar a memoria a fenykepezogepemen, ezert csak ilyen rovid kis videokat tudtam kesziteni.


Egy masik show: Pet Smart, ez nagyon hasonlo volt a Universal Studioban levohoz. De talan ez jobban tetszett :) Coco t bekene igy tanitanunk :) :) 



                                      

Skyline az obol folott, ez a ride nekem nagyon tetszett, mentem volna ketszer is en, ha nem kellett volna sorba allni :)






Hu itt mar milyen piros vagyok..... nagyon leegtem, reggel az arcomat bekentem naptejjel, sot az auto be is raktam a masikat a testre, de az elejen meg huvos volt, faztam is rovid naciban, azt gondoltam nem lessz szuksegem ra..... a vegen meg igy megjartam. Estere mar nagyon fajt....





Masik ride, felvitt a magasba, szep kilatas volt....





Annyira tetszenek az ilyen fak, amiknek ilyen vastag nagy gyokerei vannak a felszinen, mindig fenykepezgetem oket. Itt Amerikaban sok ilyen faval talalkoztam, emlekszem Los Angelesbe is egy parral, pontosan Beverly Hills tablanal van egy csodalatosan nagy fa, vastag gyiokerekkel a felszinen. Otthon eddig nem lattam ilyen csodalatos fakat :)

Sea World ot elhagytuk 5:30 kor habar csak 7:30 kor zart volna. Mindent nem sikerult megnezni, en szerintem nem eleg egy egesz nap, hogy minden showt megnezhess, minden rideot kiprobalhass, meg meg ilyen olyan nezni, latni valo van ott.... Pedig 10 kor nyit, mi meg mar 10:15 kor az autot leparkoltuk a helyszinen. Nem is ultunk le csak egyszer amikor megebedeltunk. Azert kifaraszt egy ilyen Sea Worl reggel 10 tol fel 6 ig is, mar nem is lett volna nagyon energiank mas hullam vasutakra vagy kulombozo 'ride' okra felulni, mentunk, mert meg sotededes elott latni akartuk a La Jolla Cove- t, egy 20-30 percre talalhato ez a cove a Sea World tol. A La Jolla Shore- re mar nem mentunk, mert olyan nagyon kod volt, alig lehetett latni, es az ido is mar lehult, egyebkent ez meg jol esett az ego boromnek :)


Sashaval megbeszeltuk, hogy amikor sok penzunk lessz, ahoz meg nekem hiresnek kell lennem valahogy, San Diegoba koltozunk es ott a parton veszunk egy kis hazat. :P (Sweet Dream). 

Ez a part a fokakrol hires. Csodalatos latvany, ahogyan par meterre tolled uszkalnak, napoznak a koveken, hangokat adnak ki. Eltudtam volna ott lenni par oran keresztul es bamulni oket, az idonk sajnos nem engette. Kayak turak is vannak ott, nagyon kozel a fokakhoz. :) Jo lett volna par napot meg ott eltolteni. :) Sajnaltam, hogy ilyen kod volt, epp amikor ott voltunk, de igy is tetszett nagyon a taj, terveztuk ha masnap lessz idonk, akkor vissza megyunk.... de ez mar nem jott ossze....

"La Jolla Cove is home to an ecological area for marine life.....the main attraction being the sea lions and the view is magnificent"













Egy 'funny picture' - en es a 'fake' mosolyom :) LMAO











La Jolla utan visszamentunk a Hotelbe, majd vacsorzni a Gaslamp Quarter be ujra...




Naplemente nezes a szobankbol :)



Nem volt olyan nagy tomeg mint szombaton, de igy is volt mozgas.... ez ejszaka nagyon kellemes volt az ido kint, olyan pont setalni valo.... az elotti ejszaka kelett a hosszu nadrag....



Jol levagyok egvel mi???



Sea Food, imadom :) Most probaltam eloszor ki a kagylot, de jelzem, hogy nem tudtam, hogy kagylo. Ez igazabol fesu kagylo volt. Ha tudtam volna, nem rendeltem volna azt. Az etlapban az allt, hogy Shrimp & Scallop. Fogalmam sem volt, mit jelent scallop, tudtam, hogy sea food, de csak annyi.... Sashat kerdeztem, de nagyon o se magyarazgatta. Megettem mind, nagyon is izlett, utanna csekkoltam pontosan a scallop szo jelenteset..... meg most sem hiszem kagylot ettem. :) Regen soha meg nem kostoltam volna semmi sea food ot. A shrimpet (garnela rak) is csak itt szerettem meg Amerikaban. Emlekszem az Angliai csaladom hetente evett azt otthon, de en meg csak meg sem akartam kostolni.... most meg imadom :) Szoktunk neha venni azt Sasha meggrilezi nekem, nagyon finom. 


Sasha is valami shrimpes tesztat evett, az is nagyon fincsi volt... akartunk vallmi kis barba beulni, ahol hangos zene van vagy valami hasonlo, de mar megint vacsi, meg egy uveg bor utan ugy elalmosodtunk, hogy inkabb hazamentunk..... meg azert reggel idejeben keltunk, sea world meg minden, kiszivtak az energiank :)

San Diegoban nagyon sok homeless van, nagyon sokat lattunk, szerintem azert is, mivel szuper az ido jaras, nyaron sem tul meleg, nem olyan mint Texas. :) Itt az ut szelen megsulnenek. :)

Majd folytatom, amint tudom, meg csak az utolso nap van hatra San Diegobol...... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése