2013. március 7., csütörtök

Victoria Secret and Empire State Building

Hetfo reggel nem keltunk koran, mert mar ugysem lett volna idonk barhova is elmenni. 11 kor mar indulnunk kellett a repterre, azelott meg csomagolas. Repteren meg volt annyi idonk, hogy ketten megebedeltunk. Szomoru voltam, o is. Volt kicsi siras is. Olyan rossz volt latni, hogy most o megy el. Immar harmadjara bucsuztunk el egymastol. Eloszor Dallasban, masodjara Los Angelesben es harmadjara New Yorkban. Mind a harom bucsuzasnal en azt hitttem, hogy ez az utolso, hogy latom. Dallasban o is sirt, pedig tudta, hogy 5 nap mulva ujra fog latni. Nehez volt ott hagyni, elhagyni a repteret, vissza menni a hotelbe. Olyan uresseg volt bennem, mar akkor nagyon ereztem a hianyat. Pont ugy ereztem magam, mint amikor kicsi voltam es a testvereim hazajottek Magyarorszagrol es menniuk kellett vissza. Pont akkor is olyan uresseget ereztem, az nap nem is volt soha etvagyam, gyomoridegem volt, csak sirhatnekom volt, a szomorusag lett urra rajtam. Ugy ereztem mar megint egyedul hagytak az itthoni problemakkal, meg anyuekkal. Anyuek alkoholizalasa miatt eleg sok rossz dolog volt a gyerekkoromban. (Talan furcsaljatok, hogy ezt most igy leirom ide, de en orulok neki, hogy tudok beszelni rola, le tudom irni, sokkal konnyebb igy, mint amikor magamba folytottam mindent, nem beszeltem rola, habar ugyis tudtam, hiaba titkolom, ugyis tudjak az emberek. Meg most is konyben uszik a szemem ha ezekre az idoszakokra gondolok) Ezert is tartottunk annyira ossze testverekul. Ezert is volt annyirra rosz amikor a novereim visszamentek Budapestre es engem egyedul hagytak itthon. Ez az erzes pont olyan volt, mint amikor Sashatol kellett elvalnom, pont olyan uresseget hagyott maga utan bennem. 

Vettem neki egy New York os kepet falra, a kezi poggyaszaba nem fert be, a kezebe kellett volna elvigye. Mar Los Angelesbe is elvittem, de ott elfelejtette elvinni es ugyan ez tortent most New Yorkba is. Addig pakolasztuk megint elfelejtette. Haza hoztam Budapestre, epen haza ert szerencsere. Ott is hagytam, majd visszafele vissza viszem. Jol meghordoztam azt a kepet. Tesom is olyat vett neki ossze torott az uveg rama a taskajaba. 

Vissza erve a hotelbe, Eri mar vart ram, eloszor atkellett vigyuk a csomagokat egy masik szobaba. Mivel harom szemleyesben voltunk, masat keleltt foglalnom. Igazabol nem is ketszemelyre foglaltam, hanem egyre (picit legyen olcsobb :D). Majd lementunk az utca sarkon levo CVS be, egyik baratnojetol egy hatalmas listat kapott, amit haza keleltt neki vinni. Szerintem egy orat ott voltunk, amig mindent kivalasztottunk, jo nagy munka volt. :) CVS utan a Victoria Secret-be kellett elvinnem Erikat, sokat hallott rola, sot meg melltartot is kellett a baratnojenek vegyen ott. :) Kineztem egy jo nagyot Manhattanbe. Nagyon sok idot eltoltottunk ott. Vasaroltunk is jo sokat, Eri szamolta at forintba, hogy ennyiert otthon meg nem venne egy alsonemut :) 



Ha egy bizonyos osszegen felol vasarolsz kapsz ajandekba valamit, jelen esetben ez a sziv alaku kis doboz csoki volt. Kozeledunk Valentinnaphoz. :) Nagyon, nagyon finom volt. Victoria Secret utan be is ultunk egy McDonaldsba, kaja utan le is gyurtuk a kis sziveket hamar. :)


Haza indulas elott meg beneztunk az Empire State building-ba. 








Hazaerve kicsit meg gyonyorkodtunk a beszerzett fehernemukben majd alvas. Ezen a hetfoi napon mar kesz voltunk. Nagyon faradtak mindketten. Ez igy mar a vakaciozasbol is eleg volt. Mar a harmadik hete volt, hogy igy uton vagyunk, reggeltol keso estig gyaloglas.... en egyszerre ennyit sohasem gyalogoltam mint az utobbi hetekben. Labunk fajt jo rendesen. 

Masnap kedden volt Erika jarata haza. Megkert, hogy delelott meg egyszer menjunk el a Victoria Secretbe, mert o meg ott kell vasaroljon. Annyit tudott gyonyorkodni az uzletben. :)


Vasarlas utan meg volt par orank a repterre valo indulasig. Eri almos volt, kicsit le is fekudt. En pakolasztam.  Idoben indultunk el, de meg se eleg idejeben. Nagyon sokat cipekedtunk, nem birtuk a csomagokat felcipelni a metrokhoz. Egy csomagot ketten felvittunk, letettuk, lementunk a masikert, azt is... igy cipekedtunk ketten szintrol szintre. Szinte sikerult lekesni a gepet. Igazabol az en hibam is volt, mivel Manhattenbe kitalaltam, hogy en elugrok egy Wells Fargo bankhoz, hogy a bank kartyamat szuntessem meg. Ugy gondoltam van ra idom. Egy kis idobe beletelt, amig talaltam egy Wells Fargo bankot, ott meg sorba allas, amikor meg sorra kerultem valamit elkurtak igy tobb idott vett igenybe. Mikor szoltak kesz vagyok, akarok indulna, azt megint vissza hivtak, hogy meg se vagyok kesz. Kicsit merges voltam, folyton az orat neztem. Szegeny Erika meg vart ram kint a Bryant Park elott a csomagokkal. Meg is fazott. Amikor vegeztem ugy szaladtam vissza, igy is egy orat oda voltam. Hamar atrobogtunk a buszmegalloba, ahol a repuloterre meno buszt vartuk. Ekkorra be is sotetedett, hjo nagy dugo lett. Fel oranal is tobbett vartunk a buszra, meg ez a busz is elakart hajtani, nem allt be a buszmegalloba. Az ut kozepen ugy intettuk le. Csomagokat be se lehetett alol tenni, (mivel az ut kozepen allt meg) felkellett cipeljuk a nagy borondoket a buszra.  Mindenki oda ahova erte letette a nagy csomagjat meg menni is alig lehetett. Komolyan en mar azt neztem, hhogy elkessuk a gepet. Olyan ideges voltam. Ilyenkor en aztan beszelgetni sem tudok. Csak az orat neztem percenkent. Tudom, hogy ez a legrosszabb, de nem birtam nyugtatni magam. Vegul sikerult felulni a buszra, elindultunk docogve, nagyon nagy dugo volt. A korulottunk levo emberek is csovaltak a fejuket, mindenki attol felt, hogy a jaratat lekesi. Mondom nektek ha bussza;l mentek a Newark repuloterre Manhattanbol jo idejebe induljatok el, ha nem akartok igy jarni. Pont hat ora volt, jo nagy forgalom mindnehol. Az utolso beszallo helyen meg feljott a jegy ellenor a buszra, es ott alltunk vagy 15 percet amig mindenki megvette a jegyet, es indulhattunk tovabb. Ott is tiszta ideges voltam, csak arra tudtam gondolni, hogy mi lessz ha lekessuk a jaratot. Szerencsere a repter fele nem volt most dugo, jol tudtunk haladni. NY fele pedig hatalmas sor volt, nagyon nagy dugo. 

Amikor sikerult a repteren leszalni mar csak 35 perc volt az indulasig. Ugy rohantunk a Lufthansahoz, hisz meg securityn atmenni meg minden.... es akkor lattuk, hogy egy oraval kesik a gep. Ugy megorvendtunk neki. Az egyik nagy borondomet plusz kis kezi poggyaszomat Erika vitte haza. O egy nagy taskaval jott, abban viszont benne volt egy kezi poggyasz is, hogy nekem legyen amibe pakolni, o meg haza viszi. Sza az o nagy borondjevel az en egyik nagy borondommel meg egy kis kezi pogyasszal indultunk el. A lufthansan rakellett fizetni 100 dollart a masadik csomagert. Igaz, hogy az en jaratomnal a British Airways-nel csak 50 et keleltt volna, de ugy se jottem volna ki jobban mert ket boronddel meg kezi pogyasszal taxival kellett volna kimenej a repterre, es akkor oda koltottem volna, meg tobbet is. Igy nekem csak egy nagy taska plusz kezi poggyasz plusz leptop taska amradt. :) Nah az a lenyeg, hogy amikor a borondoket mertek le, mindketto tulsulyos volt, de sokkal. Az enyem 25 kilo volt a 23 helyett. A tesome meg 28 kilo. A no nagyon rendes volt. 1 kilot megengedett hogy atrakjunk az en taskamba. 2 kilot meg vissza vittem. A kezibe egyaltalan nem fert semmi, ossze huzni is alig tudtam, rakellett ulni. :) Nagyon keves dolgot hozott Eri magaval, megis nem fert hazafele. Mindent ossze vissza vasarolt. :) Egyebkent a kezi poggyaszt amit o hozott nekem uresen a nagy taskajaban, sokkal nagyobb volt mint amit elfogadnak kezi poggyasznak. Ez miatt meg is voltunk ilyedve. Husszusaga joval hosszabb volt, szelessege meg megfelelt. "Vekony, hosszu taska" volt. Azt vittuk el Los Angelesbe, kiprobalni, hogy atengedike. Egyszer nem akartak, megkelett probaljam, hogy bele fere a 'lyukba'. Szerencsere nem volt megpakolva nagyon, es ossze tudtam kicsit nyomni, hogy beleferjen. De akkor par masodpercig en is azt hittem, hogy ezt vihetem vissza becsekkolni. Nah de vegul sikerult belegyomoszolni. Azert volt bajunk azzal a taskaval, legikiserok is volt, hogy beszoltak leszallaskor, hogy en ezt hol hoztam fel a gepre. Ezert ugy dontottunk Eri az en kezimet viszi el en meg az ovet. Habar mind ketto az enyemmel volt megpakolva. Ezen ugyis az volt a lenyeg, ha tolle kerdeznek, vagy mondanak neki, o egy szot sem tud szolni, nem tud angolul, legalabb en kimagyarazom valahogy. :) 

Mire megkapta a beszallo kartyajat nekunk is sikerult lenyugodni. Ez a nagy rohanas ugyan nem hianyzott ez napra. Picit aggodtam, hogy Nemetorszagban a keses miatt sikerule minden gond nelkul atszallnia, mert csak 15 perc volt ra. Szerencsere minden rendben volt, szerencsesen meg is erkezett Budapestre. 

En vissza mentem egyedul a hotelbe, kezdtem megint pakolaszni, sehogy sem fertem ... haromszor biztosan kiszettem mindent, atvarialtam es ujra beraktam a taskamban. Sulyosabbakat probaltam a kezibe rakni, azt ugysem merik. 

Egyebkent nem ajanlom senkinek, hogy a Newark ra repuljon. Ez a repter New Jersey be van. Persze ha nagyon nagy kulombsegek vannak az araknal, akkor jo, de ha keves akkor nem eri meg. Messze van, sokkal bonyolultabb, lassubb az oda valo kijutas. Nah meg draga is. 16 dollar egy egyszeri ut  Manhattenbol, ezt meg ugye ketszer kell fizetni. Igaz ha egybe veszed a return jegyet akkor 32 helyett 28 dolalr, sporolhatsz 4 dollart. Mint peldaul en is oda repultem Dallasbol, mert olcsobb volt a jegy 10 dollarral. Ahellyett, hogy nem neztem volna azt a 10 dollart es repultem volna  a La Guardiara, ami 5 percre volt a szallasheytol, a busz meg 2,2 dollarba kerult volna. Igy tobbett fizettem meg egy csomo idot eltoltottem amig a szallashoz ertem. Nem neztem utana a buszoknak, igy nem gondoltam, hogy ez ennyire draga lehet. Akkor meg kimentem a tesomert is, vissza vele Manhattenbe, nah meg most amikor ki kellett kiserni, megint vissza egyedul, sza egy csomo penzt a hulye buszokra koltottem, ahelyett hogy repult volna legalabb a JFK repterre amit metroval meglehet kozeliteni es fele annyi penzbe kerult volna  a kozlekedes. Meg ha nem is sporolsz mert a jegy annyival dragabba JFK re, sokkal kenyelmesebb meg hamarabb. Keson tanul az ember, nah de ezutan tudom, hogy ha ujra New Yorkba kell repulni, nem eri meg a Newarkon szallni le, ha egyszer nem sok a kulombseg. Ezt csak azert irtam le, ha valaki New Yorkba keszul, ezt is vegye figyelembe. :) :) :) :)

Nah en azt hiszem, hogy mara ennyi eleg, lassan mostmar erek en is a vegere. :)

Sok puszi, Dalmi! <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése