2013. február 16., szombat

First 4 days in NYC with my sister

Nah ujra vagyok. Mostmar johetnek a beszamolok is. Kicsit lusta vagyok irni, de lassan megprobalom utolerni magam. Annyi minden tortent ez a ket het alatt, jo is, rossz is, boldogsag, orom, siras-rivas is. Arrol irtam az elozo bejegyzesben, hogy Eri minden gond nelkul megerkezett, olyan izgatottan vartam a repuloteren. Nagyon jo volt ezt az idot vele tolteni, soha enm is voltunk 16 napot reggeltol estig egyutt. Foleg aztan nem az utobbi evekben. 

Kezdem onnat, hogy o hetfon erkezett, aznap mar nem csinaltunk semmit, mar este volt mire hazaertunk, el is aludt hamar, faradt volt. Olyan izgatottan vartam a repteren hogy felbukkanjon. Nagy olelgetes, ujjongas kozepette egy magyar bacsika odajott hozzank, megkerdezte, hogy Eri a lufthansaval jotte-e, mivel o is var valakit a jaratrol..... Egyebkent ott szalltunk meg ez az elso negy nap New Yorkba, ahol meg a nyaron. 

Kedd reggel mar hajnali 5 kor felvolt kellve Eri, persze, hogy igy en is megebredtem. Skypoltunk hajnalok hajnalan anyuekkal, hogy minden rendben van, egy ket szemelynek meg irtunk egy gyors uzit, hogy megerkezett, mindenki aggodalmaskodott. Fel 10 re mar el is hagytuk a szallashelyunk egyszer a Times Squarre mentunk. Eri attol nem volt elajjulva, igazabol neki nem is tetszett az a sok szines tabla. Ott a Times Squaren egy ket uzletbe is betevedtunk, koztuk a Forever 21 ahol ez a taxi volt.


A kepek miatt mar most elnezest kerek, kicsit ossze vissza lessz itt minden, de igerem majd a tobbi bejegyzesben sorrendben toltom fel. Times Square utan a 6th Avenuen felsetaltunk a Central Parkig, ott a kozepeig felmentunk, kozben meseltunk, beszelgettunk..... Majd a 5th Avenuen visszasetaltunk. Kozben Eri megebedelt. Betevedtunk egy szappanos uzletben is, ami Erinek nagyon tetszett, megmostuk ott a kezunk, olyan simma lett utanna. Eri odaig volt erte. Vasarolnia is kellett ott valamit. :)



A hid, amit a nyaron nem talaltam meg, de, hogy hogyan, nem tudom. Talan csak enm voltam elegge figyelmes. 


Az Aeropostale uzletbol a kilatas a Times Squarre. Ott meg is vasaroltam Herminek (masik teso) az ajandekait. Times Squaren fenykepezgetve egy magyar srac odajott hozzank, hogy hallja magyarok vagyunk, nagyon rendesnek tunt, kicsit elbeszelgettunk, eredetileg meg pont o is Romaniabol szarmazik de viszont gyerekkoraban mar Magyarorszagon nevelkedett fel. Most meg mar tobb mint tiz eve kint el. 


Eri elvezi a napsutest a Central Parkban


Egesz napos gyaloglas utan este 8 ra mar kivoltunk dolve. De en megis mindig ejfel utan fekudtem le, mivel estenket Sashaval beszelgettunk orakat. Gyanitottam, hogy valamit tervez, igen furcsa kerdeseket tett fel. Igy Kedd estere kideritettem, hogy penteken jon Los Angelesbe velunk talalkozni. Meglepetes lett volna, igazabol az is volt, nagy volt az orom, tudvan, hogy penteken talalkozunk vele, bemutathatom neki a testveremet is. A Sheraton Hotelbe szobat is foglalt harom napra mindharmunknak, kozel a repuloterhez. Terveztuk igy mar kozosen a hetveget, autot is berelt arra a harom napra, sot meg azt is felajanlotta, hogy vigyik el Erit Vegasba, 4 ora vezetes Los Angelestol. Azt akarta hogy Vegas meglepetes legyen Erinek, de addig addig, hogy en elmondtam neki. Orult is neki Eri, mivel Vegas nem volt tervben. Az ejszaka nem is aludtam csak 2 orat, olyan izgatott voltam, fel4 kor alig birtam elaludni, Eri meg mar emgint jo idejebe felkelt, fel 6 kor mar ebren volt, mar akkor en is felkeltem, hisz alig vartam, hogy elujsagoljam, hogy Sasha is jon Los Angelesbe penteken.

Szerdai nap a China town, Brooklyn hid nah meg a Ground Zero volt tervben. Eri csodalkozot tis, hogy minden kinaiul van irva, a bankra, McDonaldsra is. Igazabol amikor en jartam ott eloszor nekem is ujdonsag volt, ugy ereztem magam mint Kinaban. Mindenfele tengeri dolog.... rakok, halak... amit en mar meg nem ennek, mar az nem tetszik ahogy oda minden az ut szelere kivan rakva dobozokba. 



Gyumolcsot viszont vasaroltunk, ennek meg most sem tudom mi a neve, Sasha altal ismertem meg, o sokat evett ilyet Malaysiaban. Elso 4 nap NY ban mindig pakoltunk az anyu sos rudjabol, olyan jol esett, a nap alatt beszedegettuk.  



Kinai negyed utan atsetaltunk a Brooklyn hidon es vissza setaltunk a Manhatten hidon. 





Minden egyes nap megjartuk, hogy mar reggelibe ossze vasaroltunk mindent, azt egesz nap cipelni kellett magunk utan, mint most is harom NY os kepet.



Brooklyn Bridge



Hid utan elmentunk a Ground Zerohoz, nem volt valami jo, negativ energiaval toltott fel. Ezekrol a helyekrol sok kep nincs amr felrakva, nyaron irtam hosszabb bejegyzeseket roluk tobb kepekkel. En mar fenykepeszkedni is untam :) Ugyis van mar mindenhol. Hazafele metrozva, tanitgattam Erit angolul. O meg dicsekedett, hogy tud egy par szot, mint pl, duck:kacsa, frog:beka, ship:barany stb..... Eri ki is szurta, hogy egyik zold sapkas no ugy mosolyog rajtunk. A vegen meg odajott hozzank es megszolalt o is magyarul. Nem hiaba mosolygott :) 

Csutortortokre a Wall street meg a szabadsag szobor volt tervben. A Wall streeten volt egy templom, ahova be is jartunk, gyertyat is gyujtottunk. 





Egy Tj Maxx et is talaltunk ott, ahol Eri bevasarolt szappanokbol :) Ossze vissza vasaroltunk mindent ez a par nap alatt New Yorkba. Meg ram is olyan vasarolhatnek jott ram, hogy csodalkoztam magamon. 



Wall street -i seta utan a szoborhoz akartunk atmenni, ott tudtam emg, hogy az oszi hurikan ota levan zarva, nem kotnek ki a hajok a szigeten, csak ilyen egy oras hajos tura van ami kozel visz a szoborhoz meg atvisz a hidak alatt. Kicsit elszomorodtam ez miatt, szerettem volna Erit oda elvinni.






Nagyon szel volt, nagyon faztam is, pont aznap huztam en is szoknyat, harisnyaba meg levoltam fagyva. 




A hideg, szel ellenere Erinek igy is tetszett, egy csomot nevettunk. 7 korul amr otthon is voltunk, osszekellett csomagolnunk Californiara, kivalsztani mit viszunk, mivel mindketten csak kezi poggyaszt vittunk. A nagy csomagok a sracnal maradtak. Pentek reggel koran keles volt. Fel 4 kor kelltunk, 4 re rendeltem taxit. Rendelve nagyon draga, 30 dollarert vitt volna ki a repterre, mi meg teljesen a repter melett laktunk, meg gyalog is kitudtunk volna menni :P De nem volt mas valasztasunk, mivel ebben az oraban nem voltak buszok. 4:10 kor meg megrendelt taxi sehol sem volt, kozon ket mas taci is megallt, igy kimentunk a repterre azzal. Kicsit rosszul ereztem magam, hogy rendeltunk es az most potyaba kijon, de kesett, 10 per utani keses utan mar nem akartam tobbett varni. Es ez a leintos taxi meg 10 dollarert vitt ki a repterre. hat igen, azert van kulombseg 10 vagy 30 dollar kozott, esku autoval epp, hogy 5 perc volt. Olyan izgatott voltam mar a Sashaval valo talalkozastol, alig vartam. Tiszta jo kedvunk volt vegig. 

Meg par kepet beszurtam ide, ez mas fenykepezogeppel volt keszitvel, azert nem rendszereztem oket. Egyebkent utolso napra NYba az Eri fenykepezogepje elkezdett rezegni, mint egy telefon, fogalmunk sincs mi lett vele, egyik pillanatrol a masikra tonkre ment. Gondolhatjatok mennyire orulhetett neki Eri. Az ove meg jobb, szebb kepeket keszitett mint az enyem.








Eri meg a szappanok


Meg nehany kep a Central Parkban











Nah vegre a Love sign-t is megtalaltam, nyaron az is kimaradt, de meg most sem ertem, hogy hiszen olyan egyszeru helyen van, tuti elsetaltam melette mar akkor is. 


Eri meg itt sem tudott elszakadni a papir uzletektol (Budapesten az van nekik), mindegyikbe bekellett menjunk, fenykepezett, gyonyorkodott.



China town


Manhattan hid labanal


Ground Zero, Szeptember 11 edikei emlekmu :)





Erre a kepre Eri olyan buszke volt, o keszitette, meg egy madar is repul a fejem folott :)



Levoltam fagyva a hajon



Brooklyn meg Manhattan hid

Elso negy napi beszamolo roviden New Yorkrol. Tudom nagyon rovid volt, de ezekrol a helyekrol mar mind irtam bovebben tobb keppel.  Kovetkezik majd California. 
<3 <3 <3


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése