2013. június 9., vasárnap

Washington DC, Maryland, Virginia

Folytatnam Washington DC vel. Miutan Sasha felvett a Virginiai repterrol, DC downtown ba indultunk. Kicsit setalgattunk, "megmutattam" neki a feher hazat stb..... O egyszer jart DC ben de akkor nem volt ideje sehova elmenni. MIvel en mar tavaly nyaron voltam igy emlekeztem eleg sok mindenre, hogy mit hol talalunk. :) Habar igazabol en is csak egy teljes napot toltottem ott, igy sok minden kimaradt DC bol es kornyekebol. 


The White House/ A Feher Haz




Nagyon meleg volt, ehesek is voltunk, igy a Cosi ba kicsit megpihentuk, meg soha nem ettunk ott, de izlett a szendvicsuk, kenyeruk...






A Washington Memorial epitkezesek allatt van, sajnaltam, hogy pont most, epp Sashanak mutattam egy regi kepet, hogy ez milyen szep feher kene legyen :)


Ez a tavaly nyaron keszult :)



A feher haz a masik oldalarol....









Vegig setalva mindegyik allamrol keszitettem egy fenykepet, ahol eddig jartam es arrol is ahova a kozel jovoben szeretnek eljutni. :)


Utanna majd Georgetown ba mentunk, ahol meg en sem voltam. Picit mentunk korbe, de vegul csak megtalaltuk. :) Hangulatos kis hely volt. Sok fiatallal, keszultek mar az ejszakara. Szivesen megvacsoraztunk volna itt, de mivel a Cosi ban nagyon ehesek voltunk, nagyon belaktunk ott, igy meg egy vacsira nem lett volna hely a pocakunkban. Sok kis hajo, yacht volt kikotvel, amin  ilyen kis zart koru partik voltak.  





Voltak Cruise-ok is a folyon, de mi mar ilyen kis hajot se akarunk latni :) :) Azt hiszem az Arkansasi Bella Cruise "betette az ajtot" :) 



Meleg volt, meg mar nagyon szomlyas is voltam, igy ez a sor nagyon jol esett. Erdekes otthon egyalltalan nem szerettem a sort, soha nem is ittam, itt meg nagyon megszerettem, sokszor azt ittunk a lanyokkal Au-Pair evem bulijaikor, de Sasha utan mar megint csak neha iszom........ Vegul csak rendeltunk egy levest garnela rakkal.... nagyon finom volt. Imadom ezt a rakot, soha nem tudok betelni vele :)


Georgetown utan, hazamentunk Virginiaba, a hotelbe. Mar mindketten nagyon faradtak voltunk, talan azert is, mert aznap tobb orat repultunk, varakoztunk a repteren. 


Jo nagy szobank volt, a kanapen egy szemely simman elfert volna...



Vasarnap megreggeliztunk a hotelbe, kozben talalkoztam a Sasha munkatarsaval is, akivel jonnie kellett DC be. Az napra essot mutatott az elorejelzes, de mi meg is elindultunk a legkozelebbi beachre. Igazabol gondolkodtunk rajta, hogy Virginia Beachre vagy Ocean Citybe menjunk, de vegul megiscsak lemondtunk rola, mert 3-4 ora az ut odaig, plusz meg egesznapos jo idot se mutattak az napra, a masik meg sajnaltam, hogy Sasha most 4 orat vezessen oda es megegy annyit vissza. 


A Maryland-i Chesapeake Beachre akartunk menni, de mivel nem jo cimet irtunk be a GPS be igy mas parton talaltuk magunk, ahova meg be is kellett szemelyenkent 10 $ fizetni, ezt nem is ertettem, hogy miert...  











Kozel voltunk a Chesapeake Beach hez es a North Beach hez is, igy hazafele azt is lecsekkoltuk.... Hat nem egy Californiaval talal... :P :D









Keveset setalgattunk ezeken a Beacheken is, majd hazafele indultunk, a parton nagyon melegunk volt, en emg uszni nem akartam, hideg is meg koszos is volt a viz....




A beachrol Alexandriaba mentunk, ami mar Virginiahoz tartozik, de ez is a Potomac folyo menten helyezkedik el. Old Town kent emlegetik. Szep kis csaladi hazak vannak a kornyeken. 


Mar az autobol kiszurtuk az ettermunket, a Perzsiai ettermet mindenhol megtalaljuk :)



Tetszik, hogy biciklit lehet kolcsonozni az utcarol, bankartyaval fizetsz azt viheted is :) Szomoru ezt mondani, de Romaniaba meg egy napot sem lennenek ott ezek a bringak...



Miutan leparkoltunk eloszor a Perzsiai etterembe rohantunk vissza megebedelni. Hjaj de hogy mennyire kivanom most ezt a kebabot. Mar mar erzem az izet a szamban :) Sokszor lathattatok mar a blogomban ezt a kajat, kerlek ha Perzsiai etterembe jartok probaljatok ki. Mi imadjuk. Nagy adag is, soha nem tudom mind megenni, de mindig ugy tele tomom a hasam ott, alig tudok megmozdulni amikor felkell allni. :)











Vicces volt ez a kacsa, ahogy ott libegett azon az ag darabon...




Meg haza indulni koran lett volna, igy Alexandria utan elmentunk az Arlingtoni Nemzeti Temetobe. 


Arlington National Cemetery, in Arlington County, Virginia directly across the Potomac River from the Lincoln Memorial, is a United States military cemetery beneath whose 624 acres (253 ha) have been laid casualties, and deceased veterans, of the nation's conflicts beginning with the American Civil War, as well as reinterred dead from earlier wars.


"Szabályosan egyformára faragott, tengernyi fehér sírkő díszíti a virginiai Arlington hegy oldalait. A temető története még a polgárháború idején kezdődött, amikor a hegytetőn álló villa és környezete a szövetséges Robert E. Lee birtokában volt. A temető, amelyben ma 200.000 amerikai harci halott fekszik, az USA egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő emlékhelye. Örökmécses lobogó lángja alatt nyugszik a bérgyilkos áldozatául esett, leghíresebb amerikai elnök, John F. Kennedy, körülötte pedig felesége, Jacqueline Kennedy Onassis és öccse, Robert. Népszerű kegyeleti hely még a Challenger űrrepülőgép áldozatainak emlékműve."







J. F. Kennedy sirja 


 Ez Dallasban volt a tavaly Februarban, ahol Kennedyt lelottek...



Hatterben a Lincoln Memorial


Szep volt ez a temeto...



Changing of Guards

Minden fel vagy egy oraban, honapoknak megfeleloen van az or valtas a temetoben.


Hirtelen nagy esso lett, vagy 25 percig ott aldogaltunk, aztan nem ugy tunt mintha el akarna allni, igy essoben is elindultunk vissza. Amire vissza ertunk a parrkoloba, teljesen vizesek voltunk. Faztam is. Akkora meg persze az esso is elallt. :)


Szegeny zuhogo essoben is ott allt.




Temeto latogatasa utan hazamentunk a hotelbe, alig vartam forro vizbe letusoljak es meleg ruhat vegyek magamra. Egyebkent amikor DC be voltam tavaly akkor Alexandria meg Arlington is kimaradt. Akkor azt az egy teljes napot csak a memorialok, capitol, white house stb megnezesevel toltottuk. Jo volt ezeket a kimaradt helyeket es megnezni. 

Nah bucsuzom is, majd hamarosan ujra. Puszi <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése